Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

Melo se sem hodit par faktu proc Linux

neni Windows a proc jde o lepe zabezpeceny system. Tim nechci tvrdit  ze jde o lepsi nebo praktictejsi. To zalezi na uzivateli.Ti coto doposud nevedi by se treba poucili?:-)

0/0
3.4.2009 18:18

culka

Sháním učitele.

Na Linux. Nějak mě opustilo ono nadšení z jiných věcí a chci ho zase najít. Nasměrujete mě?

0/0
3.4.2009 10:21

kraken

Re: Sháním učitele.

sam na sobe jsem zjistil, ze se dost blbe neco dela z donuceni - typu "vim, ze bych se mel naucit tohle, ale nevim jak". Takze prvni otazka je - k cemu ma PC slouzit, jake mate pozadavky (nejvic se clovek nauci pouzivanim a ne "si to jen obcas zkusit"), pak se podivat na forech po nazorech na nejlepsi distro pro dany ucel a pak uz jsou pro kazde distra komunity, kde jsou fora, rady, i konkretni lidi se daji oslovit.

Ja pouzivam gentoo (hlavne kvuli balickovacimu systemu, rolling update a dobre podpore a dokumentaci - thhp:// www.gentoo.org ), ale nekteri rikaji, ze pry je hodne hardcore, pro pokrocile (ja se rozhodne za zadneho guru nepovazuji a problemy vcelku nemam), takze mozna ne pro zacatek.

0/0
3.4.2009 17:48

Pavel_D

Co je lepší?

První počítač (z TTL obvodů) jsem si postavil v r. 1975. Pak s mikroprocesory (Z80, a vlastním OS), pak XT atd. Náš informační systém pro České dráhy (napsaný v C), nejdříve pod DOSem, pak Win, jsem nakonec přepsal pro Linux. Kvůli stabilitě. Musel jsem ale nedříve vytvořit uživatelské prostředí "pro lidi". Hlavní nevýhodu Linuxu vidím právě v tom, že oproti uživatelskému prostředí Win, které je více intuitivní, jsem zatím nenašel takovou distribuci Linuxu s uživatelským prostředím, které je podobně přívětivé. Na PC mám XP a OpenSuSE. Na něco je lepší ten, na něco jiného onen. Takový je život.

0/0
3.4.2009 9:23

kraken

Re: Co je lepší?

dneska je wokynkova pritulnost u linuxu stejna jako na woknech. Jen by se lidi museli na par veci preucit - system prav, adresarova struktura, sprava.

Pro uzivatele ale staci vytahat ikonky a je to. Ohromna vyhoda je uzivateli neco naskriptovat a hodit na to ikonku, on si klikne a co to udela na pozadi mu muze byt jedno - chodi to, jak chtel.

A jeste k wokynkovemu prostredi - proc myslite, ze je na postach linux? Krome toho,ze kdyz skoncil DOS by to chtelo vymenu kompletniho hw, aby to win vubec utahlo, tak pro prepazkove pracovnice je rychlejis tukat cisla a hybat se sipkama a tabem, nez prechytavat mys, klikat a za poustet mys a psat... Tohle by bylo rychlejsi u spousty aplikaci, co bezely pod dosem v pseudografice, kdyby se lidi nenechali zblbnout marketingem :-)

0/0
3.4.2009 18:06

Gloom

V článku jsou závažné chyby

Jsem fanda i propagátor Linuxu, ale jak jste si jistě všiml v diskusi, Linux má mnoho problémů. Není zdaleka tak dokonalý, jak se o něm píše. Zidealizovaný článek může zafungovat na uživatele velmi negativně. Zkusí, narazí na první problém a už nikdy více nechtějí o Linuxu slyšet. Uvedu pár příkladů, které na něm vadí kancelářským uživatelům nejvíc:

1. NEkompatibilita OpenOffice s MS Office - dovede otevřít jen starší verze dokumentů a pokud tam jsou makra, je  v koncích. Řešením by bylo, kdyby jak MS Office tak OpenOffice přešly na otevřený formát. Četl jsem, že se o lepší kompatibilitu pokouší Novell OpenOffice, ale k testu jsem se ještě nedostal.

2. Podivná nelogická terminologie, czenglish a špatná dostupnost laické pomoci.

3. Pomalost. I přes to, že jsem rozdával starší počítače zdarma a NAINSTALOVAL  na ně přiměřenou distribuci, tak si lidé stěžovali, že všechno dlouho nabíhá. Windows XP byla citelně svižnější.

Pro IT nadšence (i mě) je Linux výborná volba, ne pro laiky.

0/0
31.3.2009 16:42

Manuel Hedilla

Re: V článku jsou závažné chyby

Nahoď nějaký novější dokument bez citlivých dat, vyzkoušíme. ;-)

0/0
31.3.2009 20:19

frantaflinta58

Re: V článku jsou závažné chyby

Když se ti nelíbí OpenOffice, tak si tam klíďo nainstaluj podělanej MS Office od judesoftu. Wine ho kompletně podporuje. Docela mě zarazila věta, že Windfows fungují bez problémů. Nevím jestli se stal nějaký zázrak,ale v době kdy jsem přešel na MACa a Ubuntu byly XP naprosto ubohý systém, zavirovaný,neustále padající,zamrzající a každý měsíc fungující pomaleji a pomaleji,zatímco Microsoft chrlil propagandu,že je třeba kupovat furt nový hardware. Od dob Ubuntu Dapper mi na starém počítači na kterém XP po dvou letech používání už prostě NEFUNGOVALY, (zoufale pomalé) mi na tom běží nejnovější Ubuntu intrepid JAK VÍTR!;-D  Nechválím žádný operační systém ale WINDOWS NEJSOU operační systém, je to ODPAD.A to i windows mobile,které se taky kousají, zahnojují RAM a vůbec je to proti iPhone UBOHOST!:-/

0/0
1.4.2009 8:13

gilhad

Re: V článku jsou závažné chyby

ad 1) Pokud vim, tak OpenOffice dokaze otevrit i zcela nove verze dokumentu s makry vytvorene v OpenOffice. MsOffice to myslim nedokaze. Takze si navzajem nemaji co vycitat. Pokud bude dobre definovan nejaky standard, pak lze posuzovat, jak ho kdo dodrzuje. (a ted mam na mysli definici typu "kdyz je tam tohle, tak to znamena presne to a to", nikoli "pouziva stejny nedokomentovany tvar jako jina aplikace"). Pockat - on vlastne uz takovy standard je, akorat MS Office s nim ma problemy ...

Co se laiku tyce - ja mam zatim zkusenosti dobre, ale to asi bude tim, ze jsem potkal ty spravne laiky, kteri jen chteli pristup na Internet, nikoli modre Ecko, kteri jen chteli email, nikoli Outlook a kteri jen chteli, aby jim to fungovalo, nikoli se hrabat v systemu, kteremu stejne nerozumi  :)  Takze asi jak ktreri laici :)

0/0
2.4.2009 13:01

kraken

Re: V článku jsou závažné chyby

ad 1/ ano, na urovni maker kompatibilita neni. Tu zaruci jen otevreny format. Na druhou stranu - zrovna statni urady by mely komunikovat v otevrenem formatu. Me prijde neeticke, kdyz nekdo neco posila na urad, ze to musi mit ve formatu komercniho programu konretni firmy. (ja vim, ze OO.org umi ulozit doc, ale spouste lidi to nedojde a kupi MS Off).

ad 2/ terminologie vznika vsude, v kazde skupine lidi. Pokud by ale zacatecnik kupoval PC na kancelarskou praci a internet,tak to nekdo (znami nebo dobra firma) nainstaluji tak, ze streba nikdy nepotrebuji videt streva, staci ikonky na plose a v menu. Naopak, pokud dostanou jen usera,nenapachaji tam moc neplechu, znamy to muze spravovat i vzdalene, nezavirovava se to...

ad 3/ ja bych rekl, ze rychlejsi je linux. naopak, zcela naopak od trendu Win, jsem pri prechodu z KDE2 na 3 zaznamenal na stejnem hw zrychleni (a to i u subverzi). Linux MOZNA dyl nabiha...ale to neni rychlost pocitace,jen nabihani.A kazdy tam muze mit jen to,co chce.

0/0
2.4.2009 16:28

kraken

Re: V článku jsou závažné chyby

jinak zalezi, kdo a na co chce PC pouzivat: programator - spis linux, win jen pro fanousky.NET a C#. Ciste kancelarska prace: je to jedno, linux je levnejsi. Sledovani videa, poslouchani hudby, brouzdani:je to jedno, linux je levnejsi a ma vetsi mnozstvi free programu.  Nerd: jasne linux :-). Parmen: jasne windows. Uzivatel specifickych aplikaci: zalezi na pozadavku konkretni aplikace.

0/0
2.4.2009 16:32

Belzebub 16

Doporučuji,

aby jsi si ten SHITNUX spolu s ostatními vetknul za klobouk a nechal se s ním vyfotografovat,aby jsi měl ty a ostatní vzpomínku na dobu,kdy jsi byl ještě blbý.

0/0
31.3.2009 11:34

Jelzin(cze)

Ubuntu

pred par dny jsem si konecne nainstaloval Ubuntu a nadseni. Instalace jednoducha, internet sel okamzite bez jakehokoliv stahovani cehokoliv a konfigurace. Kdyz neslo prehrat video (kuli kodekum), tak se kodeky automaticky stahly a nainstalovali (zadal jsem jen heslo), tedy vec ktera ve win vzdy "fungovala" jen hypoteticky a potrebne pluginy (at se jednalo o cokoliv) se "nikdy nepodarilo najit"... cili linux vypada dobre a zatim muzu doporucit... Open office samozrejme pouzivam uz davno i ve win, ano, mozna az na par detailu neni ovladani tak intuitivni, ale kvalitativne dosahuje 95% MS Office, jak ze je to ale s cenou? ;-)

0/0
29.3.2009 13:52

maudite

Re: Ubuntu

www.pendrivelinux.com

0/0
30.3.2009 3:19

metalovy duchodce

prosím nelžete

v článku je řada nepravdivých informací. Open Office není programový balíček zcela kompatibilní s produkty Office od Microsoftu a ovládání má, mírně řečeno, neintuitivní (kdo tomu nerozumí, tak se ovládá "jako u blbejch"). Vytvořené dokumenty v Open Office se potýkají s nekompatibilitou s MS Office.

0/0
29.3.2009 10:57

metalovy duchodce

Re: prosím nelžete

Instalace a hlavně deinstalace Linuxu na a z PC není pro běžného uživatele jednoduchá a vyžaduje více než základní znalosti ovládání PC, mnohdy si neporadí ani zkušenější uživatelé.Linux navíc často bývá nekopatibilní s novým hardware, často neexistují ovladače pro grafické karty, zvukové moduly a další přídavné periferie, čímž se tento OS stává takřka nepoužitelným.

0/0
29.3.2009 10:59

metalovy duchodce

Re: prosím nelžete

narazil jsem i na to, kdy výrobce na disk notebooku nahraje (nikoliv nainstaluje) Linux, jen proto, aby byl notebook v prodeji co nejlevnější. To, že nefunguje ovladač grafiky, zvuku a ovladače sítí (nepřipojíte tudíž tento notebook ani na internet) je výrobci notebooku jedno, linuxové ovladače neexistují. Jediné rychlé řešení pro bežného uživatele je dokoupit OEM verzi MS Windows a provést bezproblémovou instalaci (XP, Vista) a na Linux zapomenout.

0/0
29.3.2009 11:07

quido

Re: prosím nelžete

já zas narazil na výrobce, který byl "donucen" nahrát ("předinstalovat") MS Vista, které pak byly nekompatibilní s polovinou zařízení v kanceláři ;-D což mě při cenách MS poněkud zaráží ....

0/0
29.3.2009 11:18

quido

Re: prosím nelžete

No jejda, vy jste se do toho Linuxu ale obul - pomalu, jako by Vám za to někdo platil ;-)

Open Office JE plně kompatibilní minimálně s MS Office 2003, ve verzi 2008 byly zavedeny některé změny, kdy dokumnety vytvořené v předešlých verzích Open Office mají špatné formátování, nicméně nové verze jsou již opět PLNĚ kompatibilní...

Ad instalace/deinstalace? - Linux na zkoušku NENÍ nutné instalovat (na rozdíl od Windows) a osobně vím, že tátovi jsem i Windows musel pomoci nainstalovat, protože mu právě chyběly ovladače ke starší grafické a zvukové kartě - tím se dostávám k problému ovladačů tam bych to viděl, jak se říká, fifty-fifty - pravdou je že doinstalování ovladačů pod Linuxem se může stát nční můrou  a uživatele odradit ...

Suma sumárum - PLNĚ souhlasím s autorem - na "papírování" v kanceláři Linux stačí a všecho ostatní je plýtvání peněz nás, daňových poplatníků....

0/0
29.3.2009 11:09

quido

Re: prosím nelžete

JO, a pro případné "rejpaly" - počítače provozuji dva - "pracovní", kde si nemohu vynachválit prostředí XP pro, které je nutností pro CADové aplikace (pracuji ve strojírenství) -a druhý počítač "na volné chvíle" (postarší notebook) "šlape" pod Ubuntu k plné spokojenosti (e-mail, internet, sem tam nějaký dokument)...

Mno a pro naprosté rejpaly - hry nepatří do PC, na to máme herní konzole, kde za mnohem méně peněz máme mnohem více muziky ;-) (a "slabší" hry Vám díky emulátoru mohou fungovat i pod Linuxem) ....

0/0
29.3.2009 11:15

JX1

Re: prosím nelžete

WINE, jak již z jeho rekurzivního názvu vyplývá (Wine Is Not Emulator) není emulátor!!! A i proto je v něm možné rozběhnout nejen "slabé" hry. Je hezké že máte s GNU/Linux nabrané nějaké zkušenosti. Ale piště prosím jen o tom, co opravdu dobře znáte. A Wine to asi není.

Takže si dovolím opravit: Ano, PC je i pro hry. A díky WINE jich pod systémem GNU/Linux většinu rozběhnete.

0/0
29.3.2009 11:23

quido

Re: prosím nelžete

dobře, zapoměl jsem to "emulátor" dát do uvozovek, tak mě za to nekamenujte ;-) ... ale opravdu hry, které vyžadují DirectX9 a výše se mi rozběhat nepovedlo :-/

0/0
29.3.2009 12:34

JX1

Re: prosím nelžete

To už je minulost. Pokud by Vám v něčem neběžela interní knihovní náhrada za DX9, můžete jeho nativní verzi snadno nainstalovat za pomocí skriptu winetricks. Jím i můžete doinstalovat veškeré případné chybějící dll knihovny, podporu fontů a pod. Podpora DX10 je teprve v budování.

0/0
29.3.2009 13:42

Manuel Hedilla

Re: prosím nelžete

Hry na PC patří, co by nepatřily. Já třeba nemám doma TV bednu, takže bych si mnoho legrace s konzolí asi neužil. Když už má člověk slušný počítač, přijde mi zbytečné cpát další prachy do chřtánu MS, Sony nebo Nintendu.

0/0
29.3.2009 12:43

lokutus

Re: prosím nelžete

OO NENÍ plně kompatibilní s MS Office. Mohu potvrdit, neboť jsme se v naší firmě dva roky pokoušeli OO nasadit místo MS Office. Nepodařilo se.

0/0
29.3.2009 13:12

Manuel Hedilla

Re: prosím nelžete

Člověče, já jsem instaloval v posledních letech OpenSUSE Linux na řadu počítačů a musím říct, že bych takovou práci svěřil i svojí mámě, která rozhodně nemá větší než základná znalosti ovládání PC. Na rozdíl od Windows, které jsem musel svojí sestře na notebooku doupravit tak, aby měla obraz přes celý displej, aby jí hrála zvukovka, aby jí šel Internet, mi u všech těch strojů s Linuxem všechno šlo na první pokus. Píšu Ti z nepoužitelného Linuxu, na kterém si za chvíli budu přehrávat film. ;-D

0/0
29.3.2009 12:41

maudite

Re: prosím nelžete

To jste slysel v hospode, ze ? Uplna instalace Ubunty,Mandrivy ci SuSe  se vsim vsudy (plus open Office a veskere ovladace jsou zaintegrovany) vyjde na dvacet minut. Zkuste za dvacet minut do pocitace nacpat windows s office..

A to jste jeste neslysel o Linuxech pracujici primo z CDcka anebo z USB pameti (do minuty plne funkcni pocitac).  Nevim co jste zkousel ale nejnovejsi ubuntu, knoppixy a i mandriva 2009    pracuje okamzite.

Co souhlasim, tak byvaji problemy s Adobe flash players.

A to nemluvim o bozskem klidu neznajic co to jsou viry.

0/0
30.3.2009 3:18

JX1

Re: prosím nelžete

Ááá, zase někdo kdo nemůže najít kde je v OpenOffice.org Calcu Suma. Vlevo nahoře !!! Vedle 'Pole jména' !!! :-)))

0/0
29.3.2009 11:17

quido

Re: prosím nelžete

R^

0/0
29.3.2009 11:18

Zapata

Re: prosím nelžete

Dokumenty v Open Offfice jsou nekompatibilní s MS Office? Já bych spíš řekl, že dokumenty  MS Office jsou nekompatiblní s dokumenty  MS Office.

0/0
29.3.2009 11:21

zbynek01

Re: prosím nelžete

R^

0/0
29.3.2009 11:48

zdeseny obcan

Re: prosím nelžete

Firma ma treba pro svou potrebu excelovska makra a zkusila jestli by nebezely pod OO. Nebezely.

Dulezite jsou aplikace, jaky operacni system je pod tim je v porovnani s tim nezajimava banalita.

0/0
2.4.2009 12:57

Zapata

Re: prosím nelžete

Taky mám jeden příklad: firma má excelovska makra, spustí je na stejné verzi excelu jenom jiné jazykové mutaci a...  neběží. Proti tomu je problém mezi excelem a OO úplná banalita.:-)

0/0
2.4.2009 19:11

bullterrier3

nejsme na tom tak špatně,

spíš vládneme linuxovému světu. http://royal.pingdom.com/2008/08/21/linux-popularity-across-the-globe/

0/0
29.3.2009 10:52

lokutus

Re: nejsme na tom tak špatně,

Boha jeho, to je zas demagogie. Srovnáváte nesrovnatelné. Desítky distribucí proti jedněm windows. Zamícháte do toho debian like distribuce a spolu s ostatními vytvoříte "tvrdou" konkurenci Microsoftu. Divím se, že ještě dnes existují pošuci, kteří mají utkvělou potřebu vyhražovat se vůči MS.

0/0
29.3.2009 11:01

bullterrier3

Re: nejsme na tom tak špatně,

Ale já jsem o M$ nic neřekl. Proč ty nervy? Jde o statistiku jednotlivých dister.

0/0
29.3.2009 13:10

lokutus

Re: nejsme na tom tak špatně,

"nejsme na tom tak špatně, spíš vládneme linuxovému světu"

Spíš linuxovému, než...?

0/0
29.3.2009 13:26

bullterrier3

Re: nejsme na tom tak špatně,

Proboha, kde je to "než"? Já to myslím tak, že oproti jiným zemím je u nás Linux poměrně rozšířený. Já vím, že to, že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou, ale proč si u mého příspěvku vymýšlíte?

0/0
29.3.2009 14:09

lokutus

Re: nejsme na tom tak špatně,

To "než" vyplývá z toho "spíš".

Nejde o paranoiu, nýbrž o češtinu.

"Nejsme na tom tak špatně, spíš vládneme světu bílých."

Zkuste se nad tím zamyslet. ;-)

0/0
29.3.2009 15:36

Stingo

Příjemné počtení

Díky za pěkný článek.

0/0
29.3.2009 10:51

lokutus

Linux s Windows

Upřímě nechápu potřebu mít dva rozdílné OS na jednom počítači. Pokud potřebuje člověk pro svou práci Windows, bude dělat ve Windows. Ten, komu stačí Linux, může plně využít jeho možností. Dělat ve dvou systémech je pakárna. Kdysi jsem to také zkoušel a nikdy jsem u Linuxu nezůstal.

0/0
29.3.2009 10:37

Manuel Hedilla

Re: Linux s Windows

No vidíš, já mám na svém velkém compu dualboot a Windows jsem nepustil dlouhé měsíce.

 

Pod Linuxem se mi pracuje líp, není to tak, že mi "stačí" Linux. Na netbooku mám Windows a nevadí to, protože to je stejně spíš taková lepší čtečka knížek a webový browser, ale na stolním počítači bych Windows už nesnesl. ;-)

0/0
29.3.2009 10:50

lokutus

Re: Linux s Windows

Nepochopil jsi, co jsem chtěl říci. Proč máš na počítači dualboot? Proč sis vůbec instaloval oba systémy? To je to, co nechápu. OS je nástroj pro práci. Platforma. Fakt, že existují fanatici, kteří tím svým OS poměřují kde co, včetně politické orientace a velikosti penisu, je sice smutný, ale i oni jednou vyrostou.

Co mě však zajímá, ta potřeba mít dva systémy na jednom počítači. K čemu?

Nutnost pracovat na Windows chápu, dodnes existuje spousta proprietárních řešení pro Win Only, ale pokud to člověk nepotřebuje a stačí mu ten Linux, na kterém už beztak tráví většinu času, k čemu potřebuje WIndows? A vice versa.

0/0
29.3.2009 10:55

Manuel Hedilla

Re: Linux s Windows

To je prosté, milý Watsone. Pod Linuxem se mi pracuje nesrovnatelně lépe (pohodlná operace copy/paste ořes prostřední tlačítko, použitelný shell, souborový systém prostý lokalizovaných cest, podpora více ploch, snadné přizpůsobení chování, snadná instalace balíčků atd.).

 

Pod Windows běží všechny možné hry. Já nemám zapotřebí znásilňovat Wine, abych rozběhakl tu nebo onu hru; prostě restartuju počítač a jedu. V poslední době to moc nedělám, protože se hrám už moc nevěnuju, ale pro podobné případy tam Windows mám. A proč vlastně ne? Disk je za babku, boot loadery to v pohodě zvládají, systémy si nelezou do zelí a koexistují v takřka dokonalé harmonii. ;-)

0/0
29.3.2009 12:54

lokutus

Re: Linux s Windows

Takže vlastně říkáte:

Líbí se mi Linux, ale stále potřebuji Windows. Na hlavním, stolním počítači. ;-)

0/0
29.3.2009 13:10

Manuel Hedilla

Re: Linux s Windows

Já jsem stejně nepoučitelný jako můj otec. On má, představte si, celou sadu šroubováků, několik velikostí kladiv a dokonce pilku na železo i na dřevo. Ve své hlavní dílně. ;-D

0/0
29.3.2009 13:19

Manuel Hedilla

Re: Linux s Windows

Moje máma má zase sadu kuchyňských nožů, různé velikosti hrnců a přestože má v kuchyni kvalitní troubu, je tam i mikrovlnka a domácí pekárna. Není mi pomoci, mám to v genech z obou stran. ;-)

0/0
29.3.2009 13:23

Libor Svoboda

A nemusí to být jen zadarmo

Hezký článek, také mi na jednom kompu leží ubuntu a widle (ostatní kompy jsou starší a pod XPčkama hodně pomalé, tak proto jsou čistě linuxové). Jenom poznámku k té láci, samozřejmě, že se dá systém stáhnout z netu zadarmo, ale pokud je člověk slušně vychován, tak si koupí krabicovou verzi. A poté zjistí, že za cenu jedněch XPček mám doma oficiálně v krabicových verzích čtyři různé OS a mohu si pak vybírat instalaci podle typu stroje a požadavku sousedů "co má ta mašina umět". Mimochodem svým rodičům - důchodcům jsem instaloval také linux, přeci jen jsou trochu z ruky a  jezdit nahazovat padlé widle by se asi prodražilo. :-)

0/0
29.3.2009 9:31

zbynek01

Karma za nezávislost

S odkazem na Vaši fotografii si dovoluji soudit, že jste ve věku, kdy nemáte šanci vědět, jak to vše začalo... Proto si Vašeho názoru o to více vážím. Byl jsem programátorem již v 70tých letech minulého století. Možná Vám to připadá, jako doba, kdy se ukládalo do bažin budoucí hnědé uhlí, a dám Vám za pravdu. Ovšem praktiky jsou stále stejné.

Tehdy byl monopolně distribuován OS 6.1 pro počítače EC(ědínstvennaja sistěma) 1030 tzv. 3 generace. Že jde o prachsprostě ukradený systém pro IBM 360, věděl málokdo. Když jsem se v té době snažil o přechod na originál, bylo to z politického hlediska sebevražda. Proto jsem také musel jako ofiko syst. progr. skončit. Přitom střední doba pádu systému IBM byla 1 týden a totéž u systému EC 4 hodiny... Analogie je zcela zřejmá. Politicky a finančně zkorumpované skupiny NÁMI zvolených zástupců, vůbec, ale vůbec nezajímá prospěch většiny. Hledí pouze a pouze na prospěch svůj. A to je v důsledku i příčinou dnešní politické krize.

0/0
29.3.2009 8:58

xychteen

Re: Karma za nezávislost

> ...Tehdy byl monopolně distribuován OS 6.1 pro počítače EC..

Kolego, kolego, nezneužívejte věku a nespoléhejte na to, že pamětníci už vymřeli :-) Říká vám něco třeba ASPO1 (gůglisty upozorňuju, že s ropou to nemá nic společného :-))?

0/0
30.3.2009 0:45





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.