Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

osvetitel

3. 4. 2009 18:18
Melo se sem hodit par faktu proc Linux

neni Windows a proc jde o lepe zabezpeceny system. Tim nechci tvrdit  ze jde o lepsi nebo praktictejsi. To zalezi na uzivateli.Ti coto doposud nevedi by se treba poucili?:-)

0 0
možnosti

culka

3. 4. 2009 10:21
Sháním učitele.

Na Linux. Nějak mě opustilo ono nadšení z jiných věcí a chci ho zase najít. Nasměrujete mě?

0 0
možnosti

kraken

3. 4. 2009 17:48
Re: Sháním učitele.

sam na sobe jsem zjistil, ze se dost blbe neco dela z donuceni - typu "vim, ze bych se mel naucit tohle, ale nevim jak". Takze prvni otazka je - k cemu ma PC slouzit, jake mate pozadavky (nejvic se clovek nauci pouzivanim a ne "si to jen obcas zkusit"), pak se podivat na forech po nazorech na nejlepsi distro pro dany ucel a pak uz jsou pro kazde distra komunity, kde jsou fora, rady, i konkretni lidi se daji oslovit.

Ja pouzivam gentoo (hlavne kvuli balickovacimu systemu, rolling update a dobre podpore a dokumentaci - thhp:// http://www.gentoo.org ), ale nekteri rikaji, ze pry je hodne hardcore, pro pokrocile (ja se rozhodne za zadneho guru nepovazuji a problemy vcelku nemam), takze mozna ne pro zacatek.

0 0
možnosti

Pavel_D

3. 4. 2009 9:23
Co je lepší?

První počítač (z TTL obvodů) jsem si postavil v r. 1975. Pak s mikroprocesory (Z80, a vlastním OS), pak XT atd. Náš informační systém pro České dráhy (napsaný v C), nejdříve pod DOSem, pak Win, jsem nakonec přepsal pro Linux. Kvůli stabilitě. Musel jsem ale nedříve vytvořit uživatelské prostředí "pro lidi". Hlavní nevýhodu Linuxu vidím právě v tom, že oproti uživatelskému prostředí Win, které je více intuitivní, jsem zatím nenašel takovou distribuci Linuxu s uživatelským prostředím, které je podobně přívětivé. Na PC mám XP a OpenSuSE. Na něco je lepší ten, na něco jiného onen. Takový je život.

0 0
možnosti

kraken

3. 4. 2009 18:06
Re: Co je lepší?

dneska je wokynkova pritulnost u linuxu stejna jako na woknech. Jen by se lidi museli na par veci preucit - system prav, adresarova struktura, sprava.

Pro uzivatele ale staci vytahat ikonky a je to. Ohromna vyhoda je uzivateli neco naskriptovat a hodit na to ikonku, on si klikne a co to udela na pozadi mu muze byt jedno - chodi to, jak chtel.

A jeste k wokynkovemu prostredi - proc myslite, ze je na postach linux? Krome toho,ze kdyz skoncil DOS by to chtelo vymenu kompletniho hw, aby to win vubec utahlo, tak pro prepazkove pracovnice je rychlejis tukat cisla a hybat se sipkama a tabem, nez prechytavat mys, klikat a za poustet mys a psat... Tohle by bylo rychlejsi u spousty aplikaci, co bezely pod dosem v pseudografice, kdyby se lidi nenechali zblbnout marketingem :-)

0 0
možnosti

Gloom

31. 3. 2009 16:42
V článku jsou závažné chyby

Jsem fanda i propagátor Linuxu, ale jak jste si jistě všiml v diskusi, Linux má mnoho problémů. Není zdaleka tak dokonalý, jak se o něm píše. Zidealizovaný článek může zafungovat na uživatele velmi negativně. Zkusí, narazí na první problém a už nikdy více nechtějí o Linuxu slyšet. Uvedu pár příkladů, které na něm vadí kancelářským uživatelům nejvíc:

1. NEkompatibilita OpenOffice s MS Office - dovede otevřít jen starší verze dokumentů a pokud tam jsou makra, je  v koncích. Řešením by bylo, kdyby jak MS Office tak OpenOffice přešly na otevřený formát. Četl jsem, že se o lepší kompatibilitu pokouší Novell OpenOffice, ale k testu jsem se ještě nedostal.

2. Podivná nelogická terminologie, czenglish a špatná dostupnost laické pomoci.

3. Pomalost. I přes to, že jsem rozdával starší počítače zdarma a NAINSTALOVAL  na ně přiměřenou distribuci, tak si lidé stěžovali, že všechno dlouho nabíhá. Windows XP byla citelně svižnější.

Pro IT nadšence (i mě) je Linux výborná volba, ne pro laiky.

0 0
možnosti

Manuel Hedilla

31. 3. 2009 20:19
Re: V článku jsou závažné chyby

Nahoď nějaký novější dokument bez citlivých dat, vyzkoušíme. ;-)

0 0
možnosti

Belzebub 16

31. 3. 2009 11:34
Doporučuji,

aby jsi si ten SHITNUX spolu s ostatními vetknul za klobouk a nechal se s ním vyfotografovat,aby jsi měl ty a ostatní vzpomínku na dobu,kdy jsi byl ještě blbý.

0 0
možnosti

Jelzin(cze)

29. 3. 2009 13:52
Ubuntu

pred par dny jsem si konecne nainstaloval Ubuntu a nadseni. Instalace jednoducha, internet sel okamzite bez jakehokoliv stahovani cehokoliv a konfigurace. Kdyz neslo prehrat video (kuli kodekum), tak se kodeky automaticky stahly a nainstalovali (zadal jsem jen heslo), tedy vec ktera ve win vzdy "fungovala" jen hypoteticky a potrebne pluginy (at se jednalo o cokoliv) se "nikdy nepodarilo najit"... cili linux vypada dobre a zatim muzu doporucit... Open office samozrejme pouzivam uz davno i ve win, ano, mozna az na par detailu neni ovladani tak intuitivni, ale kvalitativne dosahuje 95% MS Office, jak ze je to ale s cenou? ;-)

0 0
možnosti

maudite

30. 3. 2009 3:19
0 0
možnosti

metalovy duchodce

29. 3. 2009 10:57
prosím nelžete

v článku je řada nepravdivých informací. Open Office není programový balíček zcela kompatibilní s produkty Office od Microsoftu a ovládání má, mírně řečeno, neintuitivní (kdo tomu nerozumí, tak se ovládá "jako u blbejch"). Vytvořené dokumenty v Open Office se potýkají s nekompatibilitou s MS Office.

0 0
možnosti

metalovy duchodce

29. 3. 2009 10:59
Re: prosím nelžete

Instalace a hlavně deinstalace Linuxu na a z PC není pro běžného uživatele jednoduchá a vyžaduje více než základní znalosti ovládání PC, mnohdy si neporadí ani zkušenější uživatelé.Linux navíc často bývá nekopatibilní s novým hardware, často neexistují ovladače pro grafické karty, zvukové moduly a další přídavné periferie, čímž se tento OS stává takřka nepoužitelným.

0 0
možnosti

bullterrier3

29. 3. 2009 10:52
nejsme na tom tak špatně,

spíš vládneme linuxovému světu. http://royal.pingdom.com/2008/08/21/linux-popularity-across-the-globe/

0 0
možnosti

lokutus

29. 3. 2009 11:01
Re: nejsme na tom tak špatně,

Boha jeho, to je zas demagogie. Srovnáváte nesrovnatelné. Desítky distribucí proti jedněm windows. Zamícháte do toho debian like distribuce a spolu s ostatními vytvoříte "tvrdou" konkurenci Microsoftu. Divím se, že ještě dnes existují pošuci, kteří mají utkvělou potřebu vyhražovat se vůči MS.

0 0
možnosti

Stingo

29. 3. 2009 10:51
Příjemné počtení

Díky za pěkný článek.

0 0
možnosti

lokutus

29. 3. 2009 10:37
Linux s Windows

Upřímě nechápu potřebu mít dva rozdílné OS na jednom počítači. Pokud potřebuje člověk pro svou práci Windows, bude dělat ve Windows. Ten, komu stačí Linux, může plně využít jeho možností. Dělat ve dvou systémech je pakárna. Kdysi jsem to také zkoušel a nikdy jsem u Linuxu nezůstal.

0 0
možnosti

Manuel Hedilla

29. 3. 2009 10:50
Re: Linux s Windows

No vidíš, já mám na svém velkém compu dualboot a Windows jsem nepustil dlouhé měsíce.

 

Pod Linuxem se mi pracuje líp, není to tak, že mi "stačí" Linux. Na netbooku mám Windows a nevadí to, protože to je stejně spíš taková lepší čtečka knížek a webový browser, ale na stolním počítači bych Windows už nesnesl. ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1822x
Obtloustlý lenoch, manžel, dle testu, který nedávno přišel mailem stabilní sangvinik, milovník potkanů (byť jsem zatím choval jen jednoho), požitkář, logistik, venkovan.

Seznam rubrik